tisdag 17 juli 2012

Projekt klädkammare

Tack för era fina ord om vårt skafferi! Vad roligt att ni gillar det lika mycket som jag gör! Det som kanske inte riktigt syns på bilden är att hyllorna går som i en hästsko, dvs på bilderna syntes bara hyllorna rakt in men det finns även plats på sidorna! Det gör det lättare att överblicka än om vi hade valt djupare hyllor!


Den vackra gamla kammardörren bytte jag till mig av en vän! 
Den får behålla sin vackra originalfärg!


Även baksidan kommer få behålla sin melerade färg.
Själva klädkammaren är ca 2-3 kvadrat.
På vänster sida kommer det att bli hyllor och till höger kommer denna att stå.


Detta ska även vara i klädkammaren: 
gammal pall som min pappa gjort i skolan, 
spegel fyndad på loppis, 
gammal knoppbräda som vi funnit i vårt uthus,
 korgar från min butik och en fin affisch från Lisa Bengtsson. 
Sedan så klart en massa kläder, smycken, väskor, accesoarer m.m!
Mitt alldeles egna lilla rum!

Projekt klädkammare framskrider i bra takt! Jag kan stolt meddela att jag hittills gjort allt arbete själv! Kvistlackning, grundmålning och färdigstrykning! Gissa om jag har svurit när jag målade snedtaket, det är sååå tråkigt och obekvämt, men nu är det färdigt! Golvet väntar nu på sista strykningen, hyllplan ska inhandlas och målas, socklar och lister ska upp (men det överlåter jag till min man) sedan kan jag flytta in! Eller ja i alla fall mina kläder :)

Kram M

6 kommentarer:

  1. Det kommer att bli så fint i din lilla klädkammare...
    Fint med rutigt golv i vitt och ljust, ljust grått.
    Nu har jag lagt till dej på min blogglista så jag får vara med och inspireras av dej ännu mer!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Oj, oj oj så fint det kommer att bli!! Har som projekt att fixa iordning dotterns kattvind till myshörna, får se när vi ska ta tag i det;) Det ser ju ut att börja regna nu, så varför inte göra slag i saken!!
    Och skafferiet, ja det är ju helt underbart!!
    Ha en fin onsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jättefin kammardörr och ett underbart skafferi! Vilken fint hem du har!
    Kram Petronella

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt M, att få dona till en riktigt fin klädkammare! Vilken dröm!

    Njut av sommaren!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  5. Vad fint och vackert det ska bli...!!! Den mysigaste lilla klädkammaren.

    jag ska vänta mera photos <3

    Njut av Sommaren, Kirsi från Nådendal

    SvaraRadera