tisdag 20 mars 2012

Förväntan!

Hej!

Vad har ni för planer för sommaren? Visst är det något ljuvt med denna tid då planeringen än så länge står i fokus. Förväntan och förhoppningar finns det massor av inför sommartiden! Vi hoppas hinna med en del av följande i sommar:

* Stenläggning framför huset

* Fortsätta med lekstugan

* Måla huset en andra gång

* Fortsätta en bit med staketet

* Skaffa höns

* Fortsätta med projektet köksträdgård


Lite sommarkänsla i sovrummet.

Ja, som ni ser finns det många planer! Vi får se hur mycket vi orkar och hinner! Både jag och R är lärare så vi har ett antal veckor, men vi vill så klart ta det lugnt också!

Kram M

11 kommentarer:

  1. Oj, här är planerna många! Förhoppningsvis blir dräneringen av huset av iår och det för med sig många projekt runtom som man då äntligen kan börja på... Friliggande trädäck, mer spaljeer för mer inramning, nytt staket, upphöjd odlingsplats... Ja du ser ju, listan är lång! (hela listan finns för övrigt på min blogg också)

    Hoppas du får en fantastiskt fin tisdag!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vår "borde lista" är lång, men vi har grejat så väldigt varje sommar så i år ska vi nog försöka ta det lite lungt och bara vara lediga. Vi har en sida på huset kvar som ska brädfodras om och målas, vi får se om det blir till sommaren eller om det faktiskt får vara till nästa år. Vilken jättefin,härlig klänning, vart är den ifrån? Ny? Ha en bra dag! Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Visst är det härligt att planera =)! Och låter riktigt härligt med höns!!!
    Jag hoppas innerligt jag äntligen skulle få ett växthus nu till sommaren, men antar att jag får vänta ytterlgare några år ;D
    Kram och ha en fin dag!

    Ansku

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Härliga planer du har! Höns är fantastiskt trevligt att ha men i kombination med köksträdgård blir det mindre bra. I alla fall om du som jag tänker ha dina höns sprättandes runt på gården... De slaktar rätt friskt bland allt som de tycker är ätbart=) Fast å andra sidan kan det vara värt det... Nu har jag satt ett staket runt mina jordgubbsplantor med förhoppning om att i år hinna smaka några gubbar själv... Lycka till med dina planer!
    //H

    SvaraRadera
  5. Låter härligt med alla era planer...glöm inte bort att njuta !

    mvh anette

    SvaraRadera
  6. Visst är det halva nöjet att planera och drömma! Skönt att få så många veckor ihop på sommaren, jag vet inte om och när jag får någon semester, har nyss börjat på ett vik.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Härliga planer! Funderar på mina....

    ha en bra dag!

    M

    SvaraRadera
  8. Vi har mååånga planer för sommaren, dels renovera så mycket vi orkar på huset . Men trädgården är hemsk, finns inga blommor en massa övervuxna syrener och äppelträd som behöver sågas lite. Gräsmattan är nästan obefintlig. En altan ska byggas på framsidan som även ska gå ihop med trappan. Så ja vi har lite att göra. Men man måste få vara lite ledig också. kram på dej

    SvaraRadera
  9. Kom ihåg att ta det lite lugnt också mellan projekten. Det låter som fina planer i övrigt.

    Vi har planer på att avsluta olika små projekt i trädgården och fortsätta med vår köksträdgård.

    SvaraRadera
  10. Ååh,vad super nöjd jag blev med taklampan!!!
    Den är såå ljuvligt vacker i mitt vardagsrum:)
    Kram Camilla...

    SvaraRadera
  11. Ja, planer finns det många av! Tyvärr inte alltid sånt man valt själv. Vi måste fixa nytt avlopp nu för det har kommunen bestämt. Jaha, det är väl bara att göra men det finns ju roligare saker att göra och lägga pengar på!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera