fredag 3 juni 2011

Fröer


Hej!

Jag är troligtvis sist att plantera fröer i år! Förra året startade jag tidigt med förodling inne och allting, i år får det bli enkla och tacksamma saker som hamnar i landen. Jag ska utöka de fyra pallkragarna med två till i år då fyra inte räcker långt. När tid finns tror jag vi ska bygga egna större odlingslådor, för det är ju så roligt att odla! Årets fröer blir följande:

Gräslök
Dill
Vaxböna
Ringblomma
Sömntuta
Ruccola
Regnbågsmorötter
Solblomma

Vad har ni planterat i år?

Kram M

5 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig va;) Bra fröer du har valt! Regnbågsmorötter har jag aldrig hört talas om??? Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Hej

    Ja i år blev det dåligt med plantering
    Potatis
    Sallad
    Rädisor
    Jordgubbar.
    Lite blommor
    Amerikanska blåbär (fuskade lite där)

    SvaraRadera
  3. Det är roligt och tacksamt att förodla inomhus, men när de börjar växa och vill ut så känns det som att det är växter överallt.

    I min köksträdgård har jag:
    * krusbladig persilja
    * koriander
    * dill
    * oregano
    * dill
    * rosmarin
    * timjan
    * flera sorters basilika
    * mynta
    * choklad mynta
    * sockerärter
    * morötter
    * röd lök
    * purjolök
    * smulgubbar
    * blandade blommor

    Lycka till med ditt

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag har planterat persilja och timjan i krukor men imorgon så blir det en vända till en trädgård som får besök av en som är expert på kryddor.
    Det är så praktiskt att ha alla kryddor på uteplatsen i krukor .
    När hösten kommer så fryser jag in det som är ok. Förra året så hade jag två krukor med persilja och den skörden har jag kvar av än i frysen.
    Här i byn så har vi rådjur som går runt och käkar så mitt råd är odla ikrukor och känn doften när du sitter där på kvällarna.
    Lycka till Lena

    SvaraRadera
  5. Hej, jag har köpt min FÖRSTA pallkrage och får bara mersmak! Har varit "lat" och satt i färdiga plantor men hoppas de växer sig kraftigare. Citronmeliss, oregano, rosmarin, persilja, citrongräs och sallad o ruccola. Kul ä det och gott!

    Kram/Mira

    SvaraRadera