söndag 8 maj 2011

Intensivt!



Hej hej!

Hoppas ni haft en skön helg! Min helg har varit riktigt intensiv! I fredags och idag har vi varit på vårmarknaden. Och igår hade jag och min syster en heldag på loppis! Vi vandrade runt i en stadsdel i Falun där folk arrangerade loppis på sina gårdar. Mer idealt kan det knappast bli! Samtidigt som man kunde fynda en hel del så fick man även en tjuvkik på hur folk bodde. Tänk er gamla charmiga villor med små men genomtänkta trädgårdar. Med hem kom en hel del. Det första jag spanade in var ett gammalt blåmålat skrivbord för en femtiolapp, det fick självklart följa med hem. Den fina glasburken ovan fick jag för en femma, det står 2½ l på den, men det syns nog dåligt för er mina bloggvänner.

Jag återkommer i veckan med de andra fynden. Plus vet ni, till helgen är Albins rum inflyttningsbart!!

Kram M

16 kommentarer:

  1. Att fynda är härligt och Falun är ju bara så mysigt i sig...

    SvaraRadera
  2. Mysigt med massa fina fynd med hem och Falun är ju bara så mysigt i sig.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad mysigt det lät, kan riktig föreställa mig hur du gick runt där- så kul med loppis/ Johanna

    SvaraRadera
  4. God kväll!

    Vad mysigt att få flytta in och verkilgen få lön för det arbetet som man har lagt ner.
    Kul med loppi besök och visst är det mysigt att gå runt och titta på gamla hhus.

    Fint med burken och besticken är så fina, har likadana -;)

    Ha en bra kväll!

    Kram sirpa

    SvaraRadera
  5. Hej! Ny läsare. Härlig blogg du har och namnet får det att vattnas i munnen.. ;-) Jag älskar att springa på loppisar, gjorde oxå loppisfynd i helgen så lyckan är gjord.. :-) / Emelie Fiffigasystrar

    SvaraRadera
  6. Vad roligt med en så härlig loppis/marknads helg. Glasburkar är ytterligare en favvis för mig och den där var verkligen fin och billig

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. Hej
    Ska bli spännande att se dina fynd.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kul med lite fynd. :)) Ja, man skulle behöva en vilohelg efter denna intensiva helg. :) Kram

    SvaraRadera
  9. dere er superheldige i Sverige med masse gårdsloppiser. er ikke slik i Norge. nyt det dere som kan.
    god kveld til deg,
    hilsen Tove

    SvaraRadera
  10. Kanske passerade vi varandra i härliga Elsborg =) Jag kom dock lite sent och mycket var redan urplockat. Fick dock med ett par fynd hem som jag får visa under morgondagen =)

    Trevlig söndagskväll
    Kram Tessan

    SvaraRadera
  11. Låter som en utmärkt idé med loppisar efter en hel gata sådär! Underbar burk - jag vill också ha!!!! :) Har letat efter liknande att ha på altanen med blockljus i... Ha en bra vecka - spännande att se Albins rum när du inrett det färdigt. Kram Ewa

    SvaraRadera
  12. Vad roligt med loppis :) Har oxå vart på loppis idag, men där var bara skräp! Ser fram emot att se dina fynd :) Kram Tilda

    SvaraRadera
  13. Låter som en toppen helg! Det är så otroligt rofyllt att besöka loppisar och rota runt i jakten på det perfekta fyndet. Ett av mina senaste fynd är lika skedar som du har i glasburken. Gillar dom massvis och har äter gärna med dem.

    mvh/ Teres från Ö-viks trakten

    SvaraRadera
  14. spännande att se dina fynd :)

    SvaraRadera
  15. For ei nydelig glasskål! Så kjekt å finne slike skattar:)
    Alltid så fine bilder her hos deg, men må innrømme eg sliter litt med dansken;) (men noko skjønner eg..)
    Klem fra Torill♥

    SvaraRadera
  16. Så gøy med loppis. Håper det dukker opp mange her omkring også snart!

    Ha en fin dag!
    Hilsen Liv

    SvaraRadera