onsdag 19 maj 2010

Två gamlingar

Godkväll!

Jag har fått tag på två riktiga gamlingar! Tunga som den men helt underbara! Av en slump såg jag i tidningen för någon dag sedan att det skulle bli auktion här på orten och att det auktionerades ut två gamla järnsängar. Efter dagishämtning åkte jag på visningen och blev blixtförälskad! Jag kunde tyvärr inte stanna utan lade bud, och tänka sig jag vann dem båda! Inte helt gratis, 1100 kr/st fick jag betala man vad får man för de pengarna idag? Inte så mycket alls! De är identiska förutom färgen, jag tror båda ska få en ny omgång vit färg, är inte så förtjust i den senapsgula, vad tycker ni? Sängarna ska få stå i barnens kommande rum. Enda kruxet är att jag måste hitta en 1,95 cm lång madrass samt att huvudgavlen är hela 1,40 hög och vårt snedtak där sängarna ska stå är 1,20 men men det löser sig nog!

Kram M


19 kommentarer:

  1. Vilket köp. Helt fantastiskt underbara!

    SvaraRadera
  2. Oj, sådana där står på min önskelista också! Inte så lätta att få tag på så då får de kosta...

    Kram mariette

    SvaraRadera
  3. det är såååå vackert med sådana sängar. har oxå lyckats komma över 2st, men ska nog inte berätta vad jag fick betala:)

    ha det bäst, kram marie

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilket auktionsfynd! 1100 kr st är rena önskepriset här i Stockholm, normalpriset här är nog minst 3 gånger högre!!!
    Om du inte får in dem så kan du alltid sälja dem till mig;)
    Ha en fortsatt skön vecka,
    kram Maria

    SvaraRadera
  5. helt underbara!!!! bra köp!

    SvaraRadera
  6. Såååå underbara... jag är riktigt avis!!!

    SvaraRadera
  7. men åh vilket underbart köp!
    Ha den finaste dagen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  8. ja... liknande (hm...) "järnsängar" på ikea går väl på det dubbla... så Grattis!!! =)

    SvaraRadera
  9. Vilka fina sängar! Lite vit färg tror jag hade passat utmärkt.

    SvaraRadera
  10. Vilka fynd! Jätte vackra! ♥

    SvaraRadera
  11. Åå så underbara! Grattis till ett toppen köp!!

    Kram Lina

    SvaraRadera
  12. Åh så vackra! Dom kommer att bli superfina med lite ny färg på. Ska bli kul att se resultatet i barnens rum sedan.

    Kram

    Anna

    SvaraRadera
  13. När jag köpte min järnsäng var den också för kort men en god vän sågade helt enkelt av sidoribban och svets-fogade in en 10 cm lång järnbit. Väldigt enkelt gjort tydligen. Sedan målade vi över den och ställde helt enkelt en resårmadrass på ramen. Blev jättebra!

    SvaraRadera
  14. Åhhh, vad underbara!!!
    Är också ute efter liknande säng till min dotter!

    SvaraRadera
  15. Fortfarande avis;)

    På sängvaruhuset i Borlänge kan man mått beställa madrasser.

    Kram på dig
    Marit

    SvaraRadera
  16. Wow så fina de var!! Underbart! Jag har letat så länge och för några veckor sen fick jag en gammal av min mormor, men den är i mässing och ganska rostig, så jag funderar på om den ska få vara som den är eller om jag ska måla den..
    Ska bli kul att se hur dina blir!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  17. SUPERfina! Båda i vackraste vitt såklart.. :)

    Kram E

    SvaraRadera
  18. Hej! Vilken tur! Jättefina sängar. I barnens rum här är snedtaket också lägre än huvudgaveln. Ett tag ställde vi dem bakofram med fotgavlen in under taket. Ett tag sov de bakofram också. Just nu står dottersn säng en bit in i rummet längs med snedtaket och det funkar bra. Visa gärna hur du löser det sedan så kan jag hitta nya sätt att möblera på. Ha en trevlig helg
    /Karin

    SvaraRadera