söndag 20 april 2008

Vår på balkongen

Jag gillar verkligen gamla, lite slitna trädgårdsmöbler. När min syster berättade att hon skulle sälja sin fina gamla grupp och köpa en ny, slog jag till på stört! Tyvärr är det en omöjlighet att få plats med hela gruppen som består av bord, två stolar och en soffa, på vår minimala balkong. Men vi hoppas på att snart ha funnit VÅRT hus! I tankarna har jag nästan lämnat vår lägenhet, jag planerar framåt och tänker vad som passar i huset istället.

Två av stolarna står nu på balkongen, slitna av väder och vind i många år, men så fantastiskt vackra! Att min syster sedan uppmanade oss att sätta oss försiktigt pga rasrisken tar jag med en nypa salt, hihi. Sambon såg mycket skeptisk ut när jag bar ut dem, men NI mina kära vänner ser väl det vackra?



Vita vackra blommor som penseér och bellisar pryder zinkkrukorna. Den fina blomlådan kommer från Mig & Alice!



Kram M

33 kommentarer:

  1. Visst ser vi charmen i dessa fina stolar som du har. Det kommer att bli jättefint med hela gruppen när ni hittar drömhuset
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de fina! Jag gillar speciellt kontrasten mellan den slitna, lite ruggiga stolen och så den fina, släta dynan.

    Fint med blommorna också!

    SvaraRadera
  3. En sån där gammal fin möbelgrupp DRÖMMER jag ju om att hitta...vilken tur att din syster och du inte inte har samma smak! :-D

    SvaraRadera
  4. Som jeg har nytet av dine siste innlegg. HERLIGE!!

    Jeg har gjodt det samme som deg, lagt mitt gamle hus bak meg og planlegger frem imot det nye. Håper dere også snart finner deres drømmehjem!

    Klem A

    SvaraRadera
  5. Naturligtvis är de charmiga - en del betalar ju extra för ¨ån läcker patina...t ex jag!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Underbart underbart att äntligen våren och solen är kommen och man kan vara ute på ett helt annat sätt!

    underbar balkong och blomlådor med massa fina blommor i

    ha en fortsatt skön söndag i solen!

    kram på dig

    SvaraRadera
  7. De var jättevackra! Det finns ju charm och historia i det slitna träet :)

    Ha det bra! /Iris

    SvaraRadera
  8. Visst är de vackra! Mysig med alla blommor på er balkong och fin blomlåda.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Kanonvackert!!! Ha det gott i vårsolen! KRAM

    SvaraRadera
  10. Ja visst ser jag det vackra!! jätte fint ser det ut att vara på er balkong!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Mysigt med gamla stolar. Det är vackert när de är lite slitna.
    Kram Sara

    SvaraRadera
  12. Slitet är verkligen snyggt!
    Jag har följt din blogg ett tag och jag tycker den är jättebra! Du tar väldigt fina kort!
    Hälsningar
    Helen

    SvaraRadera
  13. UNDERBARA bilder vännen! Jag blir tokig av allt fint du alltid visar här på din sagolika blogg ♥ Inspirerande & underhållande!!! ☺

    Kram/Jes

    SvaraRadera
  14. Håller med dig, det är charmigt med lite slitet.
    Det ser ut att vara en mysig balkong!

    Hoppas ni hittar ERT hus snart!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  15. klart vi gjør!! herlige bilder!! skjønne våren!!!
    klem

    SvaraRadera
  16. Klart att vi ser charmen i dessa.Vi kallar dem shabby chic, eller hur? Jättegullig liten balkonglåda. Finns mycket fint i den affären!/ Kram

    SvaraRadera
  17. Finns det vackrare vårblommor än bellisar?
    Och stolarna var juh helt underbara!
    Ha en trevlig vecka!
    Kram kram
    Frida

    SvaraRadera
  18. vilken underbar utemöbel! älkar vita bellisar! ha det gott! varmkram lotten

    SvaraRadera
  19. hej och hallå! vilka fina inlägg!! det var toppenfina saker du kom hem med från uthuset, dit måste jag bara åka!! och dina fina balkongmöbler förstår jag att du gillade, patinerade och fina :) jättefin blomlåda och bellisar är såå fina :) vilka fina vårbilder :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  20. Visst �r de fina!
    Jag k�nner s� igen mig med det du skrev att du redan l�mnat l�genheten i tankarna och v�ntar p� ditt dr�mhus.
    Jag k�nner precis s� ocks� jag planerar och dr�mmer om v�rt kommande hus som vi nog skall hitta snart ;-)
    Det b�rjar bli lite tr�ngt med f�rvaringen d� jag redan ocks� k�per fina prylar/m�bler som vi sen f�rst kan ha framme.Men man m�ste ju ha dr�mmar!
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Här sitter jag framför datorn och ser dina rubriker i sidomenyn. SÅ FINT TYPSNITT!!! Så nu äör jag lite fräck och frågar, vad heter typsnittet och var har du hittat det??

    SvaraRadera
  22. Självklart så ser jag det vackra i de slitna stolarna. Jättefina bilder du visar!!

    Kramis Lila

    SvaraRadera
  23. Älskar slitna trädgårdsmöbler. Jag förstår vad du menar med att du i tankarna lämnat lägenheten. Vi letade hus i 4 år innan vi fann vårt drömställe. Misströsta inte
    en dag känns allt bara rätt!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  24. Vet precis vad du menar! Tyvärr gör inte alla det och hanterar gamla fina möbler lite hur som helst! Hoppas ni snart finner erat drömhus, med ditt öga för detaljer och inredning så kommer det bli en dröm!

    SvaraRadera
  25. Ja du.. det är ju det där som är det fina..

    kram A-C

    SvaraRadera
  26. Visst ser vi det vackra ... vi är ju lika tokiga och galna som du ;-)
    Jättesöta bellis du visar ... måste nog köpa mig lite sådana :-)
    Vita penséer har jag också ...
    Kram Eva

    SvaraRadera
  27. De ser helt underbara ut. Jag jagar gamla utemöbler med ljus och lykta. Det är det vackraste! KRAM

    SvaraRadera
  28. Vackert slitna är de! Roligt att du fick köpa dem! :)

    SvaraRadera
  29. Hej! Var inne på din hemsida och ville bara säga att jag tyckte dina hjärtgryn var jättefina, Var i Sverige ligger din butik?

    SvaraRadera
  30. Härliga tider :)

    SvaraRadera