söndag 13 april 2008

Rensa i röran!

Har lite dåligt med inspirerande bilder på lager just nu, håller för fullt på att rensa här hemma! Det är en sådan otroligt befriande känsla att få göra sig av med sådant som bara står, sådant som jag inte ens gillar, förlåt älskade syster men Ängeln Anna får flytta hem till någon annan nu!

Stötte för några år sedan på en fantastisk bok "Rensa i röran med feng shui" av Karen Kingston. Boken är luftig, otroligt inspirerande och på lagom nivå. Att rensa känns plötsligt överkomligt med hjälp utav flera steg och förklaringar varför vi sparar. Dessutom får man lära sig lite om Feng Shui vilket är otroligt intressant. Jag rekommenderar boken till alla, småsamlaren och storsamlaren. Att rensa upp i sitt boende kan ha stor positiv påverkan på våra liv! Jag är frälst! Hihi!


Så här ser du ut just nu hemma, några högar här, några kartonger där. Snart ska allt iväg på nya äventyr, lite kasta, lite skänka och lite sälja. Sedan mina vänner kan jag unna mig lite nytt och fräscht igen!



Tusen tack för alla kommentarer, blir så jätteglad!

Kram M

P.S Boken ska naturligtvis inte slängas :-D D.S

26 kommentarer:

  1. Skönt att rensa undan!
    Tack för tipset om boken :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Min favorit bok också!
    Ha det fint!
    Helene

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset. Jag har den förmågan att kasta saker ibland innan man tänkt efter om det kan vara bra att ha kvar. Har hänt ett par gånger att man sagt. visst fasiken det har jag ju kastat. Inte kul det heller.
    Kram Mamma C
    Men man kan ju inte vara ekorre heller :-)

    SvaraRadera
  4. I love den boken!
    Läser den mer än gärna och ofta:)
    ha en fin söndag.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  5. Den där boken borde jag skaffa mig. Känner ett par som borde göra det med! ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Alla skulle nog må bra av att lära sig röja upp och göra sig av med saker man inte har någon användning av eller tycker om... Ack så svårt det är att göra sig av med sina ägodelar!

    SvaraRadera
  7. Har precis läst den boken också och jag håller med, den är mycket bra. Här har det rensats en omgång till i garderoben och jag har sålt av lite barnkläder och vår sulky. För varje sak som försvinner desto härligare känns det.
    Jag har även läst "Feng Shui för svenska hem" och den var också lättläst och inspirerande.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag har också den boken, bra bok det där.Ja visst är det härligt att rensa i röran. Befriande att bli av med en massa rafs som bara ligger och stjäl energi! /Kram

    SvaraRadera
  9. Jaa, visst är det skönt när man änligten tar tag i rensandet. Jag har några kassar som "står till sig" ute i förrådet. Kassarna innehåller sånt som ska skänkas och är på väg, så att säga.

    Onekligen blir jag sugen på att köpa boken. Ska fundera över det!

    Lycka till i ditt rensande och ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  10. Glömde säga. Din nya header är jättesnygg. Enkel och snygg :-)

    SvaraRadera
  11. Vad roligt! Jag läste också den boken, köpte den som pocket, och sen började jag också rensa ut! Det blev totalt 11 flyttkartonger och 2 papperspåsar, en hatthylla, ett vitrinskåp m.m. som gick till erikshjälpen. Som tur är kunde de hämta det, så jag slapp ta bussen i omgångar!
    KRam cissi

    SvaraRadera
  12. Så godt å få ryddet. Holder på her hjemme jeg også. Har fyllt garasjen med en del sekker som har ligget på loftet i noen år.Jeg har ikke savnet noe av det.
    Kunne nok hatt hjelp av den boken jeg også.

    Klem Line

    SvaraRadera
  13. Brukar också rensa hårt!Och visst brukar det kännas befriande,att bli av med sådant som bara ligger där.
    Tack för boktipset!

    ha en härlig dag
    Kram Heléne

    SvaraRadera
  14. Jag har också rensat! Kanske finns det något ni vill fynda? Titta in på ToppLopp!

    Ge ett bud om du är intresserad av något som inte längre får plats hemma hos mig!

    Mvh Anna

    SvaraRadera
  15. Håller själv på att läsa Rensa i röran, gör det med jämna mellanrum. Nu på våren känns det verkligen rätt att rensa ut det gamla : )

    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Den boken är så bra! Jag brukar rensa av mig själv i alla fall (min favoritstädning!), men trots att jag inte har så mycket saker, så lyckades jag rensa ut en del, under påverkan av Rensa i röran. Själen känns så mycket lättare efteråt! Sedan vidarebefordrade jag boken till en syster med STORT rensningsbehov...

    SvaraRadera
  17. Den boken är så bra, men jag känner att jag aldrig har tid att rensa fastän jag borde då vi lever compactliving jag, man och fem barn i ett litet radhus. Pust
    hoppas helgen varit bra
    kraaaaam Malin

    SvaraRadera
  18. Vilken bra bok, man behöver verkligen rensa ibland. Man har ju en förmåga att samla på sig en massa prylar.
    Ha en fin vecka.
    Kram Sara

    SvaraRadera
  19. Håller med, vi sparar allt för mycket som vi inte kommer att avända endå!
    Håller på för fullt och samla ihop till loppis. I vanliga fall brukar jag skänka allt, men denna gången var det så mycket fina saker så jag tänkte ge det ett försök på lördagens lopps. Man kanske kan tjäna en slant eller två!

    SvaraRadera
  20. Håller helt med dig! Så skönt att slänga saker, och få lite mer ordning på det som är kvar! Tyvärr varar det aldrig länge hos oss ...
    Barnböcker älskar jag, jag funderar skarpt på att köpa några åt mig själv! Det finns en som heter 'Nämen, Benny!' som jag skrattar högt åt varje gång jag läser den :)) Kram, Tina

    SvaraRadera
  21. Å vad jag håller med - rensa är såå nyttigt för själen! Har dessvärre ännu inte köpt boken, som jag tänkt så länge nu... kanske dax att slå till ☺

    Kram!

    Jes

    SvaraRadera
  22. Den boken skulle passa bra här hemma!
    Tänd ett ljus för lilla Engla ikväll kl 21..

    kram Annelie

    SvaraRadera
  23. Den boken har jag också och har använt den ganska flitigt. Men snart ska den fram igen :) Man kan nog inte få det för organiserat hemma :) Lycka till med rensningen! /Iris

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Har också den boken tar fram den då jag behöver få inspiration för att rensa ut hemma hos oss. Våren är ju den tiden som vi rensar ut för att få plats för nytt.

    //Annica

    SvaraRadera
  25. Den där boken är min bibel. Amen

    SvaraRadera
  26. Jag är också helt frälst av den där boken, försöker tvinga alla jag känner att läsa den :)

    SvaraRadera