tisdag 15 april 2008

Halldetaljer

För ganska precis ett år sedan upptäckte jag Helena Skarps Uthuset. Jag blev kär på stört när jag såg hennes fina hem och butik. När hon senare bjöd in till kundkväll nappade jag direkt, det kan ni läsa mer om här. Imorgon bär det av igen, på kundkväll! Ska bli så otroligt roligt! Jag har redan spanat in två VILL-HA saker som förmodligen ska hamna i min hall! Återkommer om det!
Idag visar jag er några halldetaljer. Tidskriftssamlare från Bruka Design med favorittidningen Vakre Hjem och den fina Välkommenskylten från Ylva Skarp. Ståltrådshjärtat har jag själv tillverkat. Den fina plastmattan med gammalt mönster kommer från Siljans Mattväveri. Det är ägarinnan till butiken Furutorp i Rättvik som låtit tillverka mattorna efter gammalt mönster. Här kan ni se fler av de fina mattorna.

Kram M

32 kommentarer:

  1. Vad kul, då får man se sedan vad du handlade för något denna gång. Den där skylten är fin. Även hjärtat du gjort.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  2. Åå jag hade tänkt fråga dig om du skulle till uthuset men har helt glömmt det! FÅr bli nästa gång då :( Fint i hallen, är själv lite sugenpå dom fina mattorna på furutorp! hoppas du mår bra, kram madde!

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert med en vita texten mot det mörka bordet!
    Härligt med kundkväll!
    Spännande att få se vilket byte du får med dig från shoppingen.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Jättefina saker! Jag är själv väldigt sugen på Furutorps mattor, en sån måste det bli snart! Och Ylva Skarps saker är ju alltid fantastiska!
    ~Josefine

    SvaraRadera
  5. Hej
    Har också en sådan tidningssamlare från Bruka. Är lite sugen på den vita också.
    mattan är ju toksnygg
    Hoppas du har haft en skön dag
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Åh, den där välkomst skylten har jag spanat på länge... hoppas att jag springer på den i stockholm! Och tack för dina butiks-tips. Har en hel lista med butiker som ska besökas ;) (Inget maken vet om än... det får bli en trevlig överraskning ;)

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset. Gävle ligger ca en timme från mig så det kan nog bli en lite semesterresa dit i sommar.
    Änglapållarna är bara sååå underbara.

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  8. Spännande att få se vad du inhandlat denna gången! Ja hon har mycket härliga VILL HA-saker. Jag har just upptäckt de härliga mattorna från furutorp, det lutar åt att det kan bli en även hemma hos mig/Kram

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Oj så fina halldetaljer! Kul med lite inspiration för jag håller på att ändra lite i hallen nu :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Fina detaljer, gillar mattan jättemycket!
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  11. Så söta!!!mattan är snygg!!


    ~~* W I T H ♥ L O V E *~~
    Millan

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga hallbilder!!! Å ett besök hos Y Skarp - å vad jag skulle vilja åka dit - mysigt! Ha en riktigt trevlig kväll ☺

    Kram Jes

    SvaraRadera
  13. så utrolig fine detaljer, herlig tekst!!!
    likte det veldig godt.
    håper det er skikelig vår på gang hos deg også.
    klem

    SvaraRadera
  14. det finns bara ett ord för mig för att jag ska kunna beskriva sakerna du visar och det är.. UNDERBART!!!

    ha de så gott
    Kramar karro

    SvaraRadera
  15. Superfina detaljer i din hall.

    Kramis Lila

    SvaraRadera
  16. Oh så fint! Så spännande med kundkväll! Skall bli roligt att se vad du fått med dig hem!

    SvaraRadera
  17. Hej M!

    Roligt att du gillar min Mormorsmatta, och självklart är det ok att länka till mig!
    Du visar jättefina bilder, och jag skulle bli glad om jag fick låna bilderna på dina hjärtan i fuskpäls, som jag ska göra ett inlägg om. Givetvis länkar jag till dig. Hör av dig om det är ok!

    Finns Änglapållarna på nån butik i Rättvik? Annars kanske dom kan flytta in på Furutorp, vad säger du? Du kan mejla eller ringa mig om du vill (står på bloggen).

    Må så gott!
    "Ägarinnan" till Furutorp
    (som heter Lisa...)

    SvaraRadera
  18. Ha det så bra på kundkvällen! :)
    Vilka fina saker du har i hallen! Det är ju roligt att mötas av något fint genast man kommer in! :)

    SvaraRadera
  19. Riktigt fina saker. Hoppas att ni får en trevlig kväll!
    Väntar på bilder från det!!

    Ha de bra

    Annica

    SvaraRadera
  20. Hej jag är en av många som tittar på dina bilder och läser dina fina inlägg men kommer aldrig på ord nog goda för dina inlägg. Men nu vill jag kommentera och tacka för en underbar blogg fylld med inspiration! Och vill också passa på och ge dig denna (http://img138.imageshack.us/img138/1638/1444500ed0.jpg) utmärkelse som vandrar runt bland favorit bloggar. Tack för en givande blogg!

    SvaraRadera
  21. Tack för tipset om Furutorp!!
    Blir nog en shoppingrunda dit.. Bor ju granne med Rättvik, förstår inte hur jag kunnat missa butiken! =)

    SvaraRadera
  22. Jag gillar verkligen hjärtat. Jättefint!

    Jag har lite trevande börjat blogga. Hoppas det är ok att jag har en länk till dig, hör av dig annars.

    =)/ Julia

    SvaraRadera
  23. Hallå där!!
    oj så fint det är i er hall..och vad kuatt få gå på kundkväl hos Ylva Skarp.. kul om du visar sen!!
    kram A-C

    SvaraRadera
  24. Ljuvliga bilder på fina ting från två underbara butiker: ) Mari.

    SvaraRadera
  25. Jättefint! Hjärtat är så söt!

    SvaraRadera
  26. Fint hem :) ÅTERIGEN! Är så kul att läsa din blogg! Å nu ska jag fråga en sak jag funderat på länge å nu kom det perfekta tillfället när du hade med bild på stolen igen! Har för mig jag läste om den förut å då hade du köpt nån "penna" på nån hobbyaffär som det gick att skriva med sådär som du gjort på stolen! Vad var det för penna???? ÄR JÄTTETACKSAM FÖR SVAR!

    SvaraRadera
  27. Åh, vilka fina bilder. Kan man få se mer av din hall?

    Hoppas du får en fin vårdag!

    SvaraRadera
  28. Hej M!
    Kolla din first class. Helena

    SvaraRadera
  29. Så kul det låter med kundkväll! Din hall ser jättefin ut, jag får nog ta tag i min lite grann :) Kram, Tina

    SvaraRadera
  30. Så fint - som alltid!
    Tack för hjälpen med att hitta den underbara fonten!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  31. Jag gillar tidningshållaren från Bruka Design, jättesnygg! :)

    SvaraRadera