måndag 21 april 2008

Ett fynd!

Tusen tack för era kommentarer! Jag borde anat att ni skulle gilla mina "nya" utemöbler! Idag har jag riktigt njutit av solen på balkongen och ute i sandlådan, så härligt! Nu på kvällskvisten hälsade jag på min barndomsvän. Vi gick en härlig runda i en vacker faluröd by. Jag plockade en bukett vårblommor som jag tänkte ta hem och njuta av. Jag la dem på bagageluckan och följde sedan med min vän in en stund. Vi planerade lite för hennes nybyggda altan. När jag kom hem kom jag ihåg buketten, men då var de försent. Troligtvis ligger de vackra blommorna spridda längs vägen hem, hoppas någon annan får njuta av den blomsterbeströdda vägen.

Så något helt annat! Ibland kan man fynda ordentligt! Dessa fina termosar i plåt med glasbehållare fyndades på något så oromantiskt som Dollar Store! 30 kr styck, ett riktigt fynd! De fanns i vitt, turkost och rosa! Jag köpte de två första, de passar perfekt ihop med min stora fina termos från House Doctor. Så skynda till Dollar!


Kram M

30 kommentarer:

  1. Hemskt snygga termosar! Sitter och gnisslar tänder över att Dollar Store inte finns här nere. Synd att du inte fick med dig din bukett hem men tur att det inte var en plånbok du glömde ;-) kram!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Toksnygga termosar., vill också ha!! kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Men vad synd om buketten ;-)
    Termosarna är helt underbara, skulle här finnas en Dollar store vet jag nu vart min bil skulle styra..
    Nu får jag dock nöja mig med att se på dina fina bilder,vilket förståss är något det också.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Oj det där var ju ett riktigt klipp! Jättefina!

    SvaraRadera
  5. Himla fina och snygga.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  6. Ibland har man verkligen tur!!! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Snygga termosar, passar fint nu till våren!
    Synd med dina blommor... Du får plocka nya en annan gång istället!

    SvaraRadera
  8. Fina termosar! Och riktigt prisvärt också! Synd bara att Dollar Store inte finns där jag bor...:(

    SvaraRadera
  9. Åh vilka underbara termosar - och till ett fantastiskt pris! Har ärligt talat inte ens hört talas om Dollar Store så det finns nog inte här i Småland.. typiskt! Vad synd att du glömde vårblommorna men så lätt hänt, det där! Tur det inte var plånboken (den varianten har min pappa lyckats med en gång!)

    ~Josefine

    SvaraRadera
  10. Jag har oxå gjort värsta fynden på Dollar, inte bara billigt godis där inte. Nu måste jag genast dit och titta igen.

    Ha det skönt i solen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Det här är femte gången jag hör om dollarstore. Men jag kan inte hitta det!?!? Jag söker på nätet, men kommer bara till amerikanska sidor. Jag kanske gör fel. Snälla, kan du säga var jag kan hitta dollarstore, vill verkligen shoppa där!
    Kram cissi

    SvaraRadera
  12. Så typiskt att vi har över 10 mil till närmsta (Strömsund eller Sveg...)...men OM jag har vägen förbi, så blir det absolut köp:)

    Skulle också vilja göra ett besök hos Skarp i hennes butik. En toilexpall vore ju inte helt fel att få med hem heller:)

    Ha en härlig dag!
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Visst är de underbara! Jag har en turkos, den fixade en gullig bloggvän åt mig då ju som sagt DollarStore inte finns här nere i södra Sverige! Är jätteglad för min!!

    Ha en solig och fin dag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Men oj så snygga termosar! Kan inte förstå att Dollarstore har så fina grejer? Blir att ta sig en tur för att titta! Tack för tipset! Kram kram

    SvaraRadera
  15. Dom termosarna har jag redan fyndat :) Så nöjd när jag ittade dom sist jag var i blge!! Härligt väder vi har nu :) kram madde

    SvaraRadera
  16. Hej, du tar så fina bilder!!
    Du har fått till en härlig vårkänsla på din balkong!

    Ha en härlig dag

    Annica

    SvaraRadera
  17. Men vilka söta termosar! Jag vill också ha.

    Vad synd om buketten....

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  18. Vad otur med blommorna som spreds iväg! Men vilket fynd du gjort på Dollar store : ) Jätte fina!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Vi har också plockat blommor idag, det blev "bara" några tussilagobuketter, men det är ju bäst att passa på innan de är utblommade. :-)

    Termosarna var så vårliga så det är makalöst. Men något Dollarstore finns inte i sikte för min del tyvärr.

    Ha en underbar tisdag!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  20. Jisses vilka fina... trist att det inte finns en Dollarstore här i umeå :( Kram kram

    SvaraRadera
  21. Fina termosar! Har precis införskaffat en termos själv. Tänkte ha den när jag är på promenad med barnvagnen. Den kommer från Sagaform och får plats i skötväskan.
    Tråkigt med blommorna men du gladde säkert nån annan.

    Kram Liza

    SvaraRadera
  22. Härliga termosar - tyvärr har jag långt till Dollar Store, grrrr.....

    Hoppas du får en skön vecka i solen!

    Kram L

    SvaraRadera
  23. beautiful photos and work I love this blog
    xo andy

    SvaraRadera
  24. I must come back to check out your blog ;)

    SvaraRadera
  25. Å de är verkligen supersöta! Vilket fynd!

    Jes

    SvaraRadera
  26. Underbara utemöbler du har!!! Perfekt slitna: ) Och sen där tapeten du har i köket, jag lurar på att sätta upp en sådan i Lillstugans kök... Mari.

    SvaraRadera
  27. Älskar dollarstore, där finns massor av fina billiga saker att inreda med.
    Dina termosar är underbara.

    SvaraRadera
  28. Vilka härliga termosar!
    Mysigt att ta med på picknick

    Ha det gott!
    Millan

    SvaraRadera
  29. Hej
    Vilket kap du har gjort ... riktigt fina termosar!
    Hos mig är det temadag onsdag = blommigt ... tänkte att du kanske gillar det eftersom det är blommor på termosarna ;-)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  30. Åh, så himla söta !

    SvaraRadera