onsdag 22 augusti 2007

Hemma hos Lena - vardagsrummet

Igår firade vi med champagne och chokladdoppade jordgubbar här hemma, 50000 strecket var ju passerat! Hihi, nja kanske inte riktigt då, det blev faktiskt fiskgratäng och djungelvrål, småbarnslivet är inte riktigt så glamoröst! Men glad var jag! Tänk att så många vill besöka min blogg, så roligt! Tusen tusen tack till er alla!
Nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre, idag får ni kika in hos Lena igen och hennes mysiga vardagsrum med sjöutsikt, det är det inte mycket som kan slå! Lenas brickbord är verkligen fint tycker jag och notera även den vackra tapeten som Lena har satt som fond vid matsalsdelen, den kommer från Boråstapeter. Stora medaljonger i vitt och lite silver som ändrar färg och glans efter väder och vind, väldigt fin. Stora murgrönor på båge känns så rätt tycker jag, det enkla är det bästa! Den gamla kaminen är ett containerfynd, den används till ljuslykta. På ljuskronan över matbordet har Lena lindat Eucalyptusblad som doftar. Vi finner även i detta rum lite konstverk från Skarp. Sen är Lena så otroligt duktig på det där lilla extra, som dekorationen på bordet, det är det som gör det hela!


Kram M

36 kommentarer:

  1. Ser jättemysigt ut.
    Jag undrar vad är det för grönt runt ljuskronan?
    Härligt med murgröna!
    / Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Det är eucalyptus blad, de doftar underbart!

    SvaraRadera
  3. Grattis till 50 000, choklad doppade jordgubbar och champagne måste vara bland det bästa som finns..och har du doppat maränger i choklad fondue med champagne till ngn gång? mmm så gott, inte undra att man äter cambridge nu *fniss* Jättefina bilder du tar :-D

    kram madde

    SvaraRadera
  4. M HOW, det måste jag prova lät supersmaskigt! Tack förresten!

    SvaraRadera
  5. Åh, så fint!!! Lena har precis likadant brickbord som jag köpte i somras på Lantliv i Leksand, kanske har hon köpt sitt där också?!? Vi har vårt i tv-/gästrummet som vi håller på att fixa i ordning. Har målat klart men sista fixet med lite hyllor och tavlor är kvar... Jätteinspirerande! Som alltid! Tack!
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  6. Oj, blev så tagen av bilderna från Lenas vardagsrum att jag glöme gratulera till att du haft över 50 000 besökare! Grattis!! Men jag är inte ett dugg förvånad...
    Kraam igen!

    SvaraRadera
  7. Grattis till så många besökare! Klart du ska ha så många som besöker din blogg, den är så mysig.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  8. Det är precis ett sånt brickbord jag vill ha! Jättefint! Och grattis till 50000!

    SvaraRadera
  9. Jättestort tack för länken till scriptina - typsnittet. Det kommer att bli väldigt användbart. Vilken snygg tavla av Audrey Hepburn din kompis har.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  10. Grattis till alla besökare, undra på det, du visar så mycket fint! Lenas hem är verkligen genomgående enhetligt mysigt! Hon har känslan! Ok om jag lånar bilder från dig? Säg till annars! (skriver givetvs källan...) Må gott! Kram

    SvaraRadera
  11. Hej. Vill tillägga att jag beställt en ny soffa, en vit Howardsoffa (längtar) Vi har bara bott i huset i ca 1,5 månad så mycket är kvar att göra. Vill "bo in oss" lite mer innan man renoverar mer.
    Må Gott. Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Så himla fint!! Jag undrar var får man tag på eukaluptus blad?

    SvaraRadera
  13. Så många inspirerande hem du har att besöka! Hälsa du din vän att hon har tungan rätt i mun´när det gäller det hemtrevliga och vackert lugna... : )

    SvaraRadera
  14. Stort GRATTIS! :) Lena har verkligen ett jättefint vardagsrum, jag gillar tapeten också som hon har i matdelen. Utsikten var heeeelt underbar!

    SvaraRadera
  15. Grattis säger jag också!
    Ja, det var verkligen fint hemma hos Lena också, ni kan er sak ni!
    Jag blir så inspirerad! Tack!
    (oj, det var många utropstecken, det!!!)

    Dalkullan

    SvaraRadera
  16. Ja det var ju så fint som man hade väntat! Och sjöutsikten var ju otrolig! Vad mycket Skarp-saker hon har... Älskar dom jag också men maken skulle inte gå med på att köpa så "dyra träbrädor" som han säger ;-), så jag får önska i present i stället... Jag får vänta tills tomten kommer...

    SvaraRadera
  17. Åh, så himla fint! Nu har jag lagt till dig i min blogg, trodde jag gjort det innan...Ha en bra kväll//Jasmin

    SvaraRadera
  18. Vilka jättefina bilder du knäpper. Jag håller med om tapeten. Jag lurar på en likadan i hallen. Det finns en jättefin från Durotapeter också som är vit med vita medaljonger.
    Karin

    SvaraRadera
  19. Väldigt fint! Man blir lite avis! ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  20. Oj så fint och mysigt och med sjöutsikt oxå...inte fel det heller...PIA

    SvaraRadera
  21. Who is Lena? She has a fantastic house.

    SvaraRadera
  22. Inte konstigt at du har så många besøkande, du har det ju så trevligt her inne på din blogg : )

    SvaraRadera
  23. Glömde förstås att säga grattis! 50 000...nice

    SvaraRadera
  24. Mmm så fint det var allting!

    SvaraRadera
  25. Grattis!

    Man blir så inspirerad till allt möjligt när man ser Lenas hem! Tack för att du visar oss!

    SvaraRadera
  26. Grattis till alla besökare !! nåt att eftersträva som nybörjare i blogg världen .Gillar ljuslyktan så enkel men så fin.

    SvaraRadera
  27. Grattis! Ikke så rart med så mange besøkende, det er jo en herlig blogg! Så godt det hørtes ut med champagne og sjokolade dyppede jordbær, smask :)Nydelige detaljer fra Lenas hjem!

    SvaraRadera
  28. Men vad fiiiint!!
    Ljust och fräscht:)
    Ha en fin helg. Mvh Lallis

    SvaraRadera
  29. Jag blev helt förälskad i Lenas hem. Själv bor jag också i dalarna , i gustafs utanför Blge. Har precis samma stil med skarp konstverk och liknande.
    Måste få veta vart spegeln i Lenas hall kommer ifrån, är det house doctor.
    Lika spegeln i sovrummet som står på byrån.

    Jätte inspirerande blogg, läser den ofta.

    Marit

    SvaraRadera
  30. Grattis, jag är en av dem som läser din blogg! Så underbara bilder!! Trevlig helg!!
    Hälsningar Veronica

    SvaraRadera
  31. Nu var jag otydlig såg jag.... Vill oxå veta vart spegeln i sovrummet går att få tag i?

    Hoppas du förstod mig nu.

    Virrpannan Marit

    SvaraRadera
  32. Hej och grattis till så många besökare, det var inte illa!!
    Många fina bilder du visar här på din blogg.
    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  33. Hej

    Eva här asa fint ju,,var ifrån kommer den fina cylindern på bordet på fot?

    sjuk snygg.

    mvh
    eva

    SvaraRadera
  34. Hej.Här kommer svar på lite frågor från er: Spegeln i hallen är House Doctor, spegeln i sovrummet är från ikea och cylindern på bordet är från THG som är köpt på Detalj, Vikarbyn. Mvh Lena

    SvaraRadera
  35. Vilket fint hem gillar speciellt brickbordet.

    SvaraRadera