måndag 27 augusti 2007

Några ideér för en liten slant

När man har en liten budget som vi hade hemma hos Johnny får man använda fantasin desto mer! Sånt älskar jag, oftast brukar ideérna flöda fram under dessa omständigheter vilket är tur! Visst, missförstå mig inte, jag ÄLSKAR att shoppa loss med den stora plånboken också. Men som föräldraledig ser jag den plånboken alltmer sällan, då är det bra att ha en påhittig hjärna, hihi!

Tänkte dela med mig av några budgettips från Johnnys kök, varsågoda!

1. Shoppa på loppisar, secondhand eller liknande, oftast mycket billigt och man kan göra STORA fynd. Ska i nästkommande tips visa vad vi fyndade.


2. Vi hittade en fin bricka i silverfärg, till den köpte vi några skålar som används som ljuslyktor. De behöver absolut inte se likadana ut, det är snarare vackrare med olika former men samma material tycker jag.


3. Två gamla glasburkar kan lätt göras om till ljusförvaring. I mitt kök har jag STORA, i Johnnys valde vi några mindre för att inte riskera att Johnny får frukosttallriken full av värmeljus då hyllan kanske inte tar hem priset som den mest stabila.


4. Etiketter. Kan man egentligen få för många? De är ju bara så fina tycker jag. Teckensnitten kan variera. Till Johnnys kök blev de lite mindre romantiska än de jag valde till mitt kök.


5. Vi piffade upp Johnnys köksbord som hade en glasskiva med en engelsk morgontidning. Vi rivde ur sidor och placerad omlott lite hullerombuller under skivan, på så sätt har man alltid nåt att läsa till kaffet. Skulle du tröttna på artiklarna kan du ju bara byta ut till nya sidor, billigt och bra.

6. Satsa på några få färger. Vi valde SVART & VITT med några få gröna inslag. Enkelt och fräscht!


Kram M

12 kommentarer:

  1. Du är så otroligt kreativ, bra jobbat!

    Jo, har glömt att svara ang. kranen. Tapwell har den!

    SvaraRadera
  2. Vilka bra budget tips. Det är lite sport att kunna fixa fint för liten slant. Brickan med olika glasskålar med ljus i är ju jättefint & charmigt.
    *kram* /madelene

    SvaraRadera
  3. Vad finnt det vart i köket! Du är otroligt duktig på att inreda och jag önskar att jag också skulle kunna "inreda billigt", hi hi... Jag måste få fråga som jag har undrat länge nu... hur gör du så fina etiketter? Det är så otroligt vackert och praktiskt. :) Stilen du har på dina etiketter i ditt kök, har du använt någon mall eller har bara fantasin flödat? :)
    Kram Michaela.

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni gjorde i Johnnys kök... Har blivit inspirerad att försöka göra så fina etiketter som dina.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder :). Du inspirerar alltid.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Bra tips. Och mycket kul och inspirerande saker du visar oss.
    Etiketterna är ju så läckra.

    SvaraRadera
  7. Måste bara få säga att du har så himla roliga och inspirerande ideer och små tips. Är så kul varje gång ett nytt inlägg dyker upp!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Flotte tips gumman! Ja, helt enig med ikke for mange farger, iallefall ikke i samme rom. Huset bør ha en enhet synes jeg. Du, god ide med etiketter! Ja, det er jo like greit å lage selv,supert :)

    SvaraRadera
  9. Hej kikar i här hos dig och ser så mycket fina bilder. Vad duktig du är och fixa och dona.Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Ni lyckades verkligen med en bra förvandling, man ser att det sker sp mycket med enkla medel - det gäller bara att hitta idéerna och det gjorde ni verkligen! Kram!

    SvaraRadera
  11. Stort tack! Ni är för snälla! Jag blir så glad över era kommentarer! Det är verkligen kul med inredning!

    Etiketterna visar jag i ett tidigare inlägg, jag har använt Scriptina och sedan klippt ut en etikett, inte alls svårt!

    Kram M

    SvaraRadera
  12. Tack så mycket för dina tips, de ska jag ta och lägga på minnet. :-) *genast öppna word för att börja skriva etiketter*

    Guuud så duktig du är, du kanske borde skola om dig ;-)

    SvaraRadera