lördag 25 augusti 2007

Köksstyling hos Johnny

Ni som är lika inredningstokiga som jag känner säkert igen er i detta! Vart jag än går tänker jag inredning. Jag inreder vänterummet på BVC, cafét eller kompisens lägenhet i fantasin (sorry, that's me). Kan bara inte låta bli! Det är tur man omger sig med lika tokiga kompisar. Min bästa vän Madeleine alias Smultron på strå är precis som jag. Så då är det inte så konstigt att saker och ting blir som de blir, ni ska snart förstå vad jag menar.

Småbarnsmammor som jag och min vän behöver ibland komma ut! I veckan besökte vi en gammal klasskompis, Johnny, som för övrigt är bror med min svägerska. Vi grillade marsmallows över stearinljus och åt aftereightpäron med grädde, en riktig helkväll alltså för trötta föräldrar (vi åkte hem vid nio tiden). Vi kunde ju bara inte låta bli, vi såg så många möjligheter med Johnnys lägenhet, köket har en så bra grund i VITT. Efter att vi entusiastiskt delat med oss av våra ideér som bara flödade fram tyckte Johnny att vi skulle få en chans, vi fick 500 kr att handla för - toppen!

Idag har vi shoppat, målat, städat och INRETT! Vi hade så roligt och Johnny blev jättenöjd! Här är några förebilder och så naturligtvis många efter!

Före, tvärr hann vi ta ner de blå gardinerna och den betsade hyllan med träfigurer och annat, ni får tänka er detta!


Efter


Ha en fortsatt trevlig helg! Kram M

35 kommentarer:

  1. Hej! Vad fint ni gjort!! Hyllan på väggen, vart kommer den ifrån? Jag vill ha precis en sån.

    Själv har jag leker jag när jag kommer hem till folk. Måste välja ut en sak som jag ska ha hemma hos mig, supersvårt. Vissa har _inget_ jag vill ha och andra har så mycket att jag inte kan välja.

    Ha en mysig lördag. Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Härligt att kunna förändra ett helt kök för bara 500 kr. Förstår att han blev jättenöjd!

    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Oj vad snyggt ni gjort.
    Han blev nöjd kan jag förstå.
    Vad kul med alla lappar ni gjort, snyggt.
    Åh, gott godis kan jag se mums! / Maria

    SvaraRadera
  4. Jättefint har ni gjort!
    Ja en fin kväll.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  5. Verkligen snyggt, vad duktiga ni är! Gillar detaljerna, det svaart/ vita och typsnittet på etiketterna. Jag tycker att det ska fira med att shoppa en svart/ vitrandig plastmatta till golvet :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Riktigt riktigt fint! Fräscht och mysigt. Ni är jätteduktiga.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Å vad fint det blev! :-)
    Jösses fixade ni allt det där med så liten budget?
    Jag har nog en hel del att lära av er. ;-)

    SvaraRadera
  8. Så kul att få göra om hemma hos nån annan!! Ibland när man är hemma hos nån kan man ju inte låta bli att tänka tanken...tänk att måla där, eller flytta den där osv....Fortsatt skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  9. Men guuuud så roligt uppdrag!!! Och så fint det blev...gissar att han är riktigt, riktigt nöjd.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jösses, vilket skillnad! Vad duktiga ni är!!! Han ska vara glad att han känner er... ;) Verkligen bra gjort!
    Kraam!

    SvaraRadera
  11. Nej men oj så mysigt och fint det blev hos Johnny m sambo! Så snyggt, modernt, fräscht med en manlig touch, mycket bra jobbat!! Mysiga små detaljer som godis i vice versa slålar osv.. va kul att ha en vän att kunna göra sådant med, att få släppa loss och att det blev så snyggt, för bara en femhundring!! Mari.

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev, och för bara 500 kr! Vad duktiga ni är! Du har inte funderat på en ny karriär ;-)?

    SvaraRadera
  13. Hej
    Johnny tipsade mig om denna sida. Han berättade att ni varit dit å gjort om hans kök totalt. Oj... snacka om talang å öga för inredning, helt imponerad. Jag har ju själv bott där en gång i tiden å kan ju säga att det ni gjorde fanns inte på världskartan för mig då. Mycket trevligt att få lite inspiration hur man kan piffa upp det i hemmet. Tänk att så lite kan göra så otroligt mkt! 500kr är ju inget att prata om. Har även sett mkt annat på din hemsida Mimmi. Tycker verkligen att du ska satsa på detta, du har ju talang å gåva för inredning! Lycka till i fortsättningen. Förstår att Johnny är mer än nöjd!

    Mvh Sandra

    SvaraRadera
  14. Wow så snyggt ni gjort! Och vad roligt att ni fick göra detta, att han gav er 500,- att shoppa för. Vad kul ni måste ha haft! Jag tyckte det här inlägget var superkul och är hänförd över hur fint det blev. Hyllan på väggen skulle jag också vilja ha - var köpte ni den? Jättesnyggt med godisskålarna med vitt i den svarta och vice versa - så yin & yang! Supersnyggt!

    SvaraRadera
  15. Åh vad fint det blev. Vilken skillnad på kök det blev hos min bror. Ni är kanonduktiga! Kram N

    SvaraRadera
  16. Förstår att han är nöjd! Stilrent och snyggt!

    SvaraRadera
  17. Fixarproffs!!!
    När sa ni att programmet skulle sändas;)?

    Dalkullan

    SvaraRadera
  18. Så roligt :) Ni fick till det riktigt fint med bara 500kr. Fick ni bort bården också..:)
    Karin

    SvaraRadera
  19. Otroligt bra stylat! Värsta proffsen.
    Bra idéer som jag sparat på min dator.

    SvaraRadera
  20. Förstår om han blev nöjd. Supersnyggt!

    Ha en bra vecka. Kram Marie

    SvaraRadera
  21. Men vad fint...vilken fantasi! ja om du vill så finns det lite att styla här hemma också....;)kram

    SvaraRadera
  22. Men vad duktiga ni är..helt otroligt fint blev det...

    SvaraRadera
  23. Jättefint! Kul att du visar att det är går att föränra med liten budget! Det gillar jag som är fattig student :)

    SvaraRadera
  24. Hi, hi... jag är precis som du beskriver! Möblerar ständigt om hemma hos kompisar... i huvudet då vill säga ;-)

    Köksstylingen blev jättefin!

    SvaraRadera
  25. Vad roligt! Och snyggt det blev!!

    Jag ska göra om i vårat kök hemma, ville bara hoppa in o säga att du o ditt kök är en stor inspiration tillmina planer!;) Du har de finaste kök jag vet!

    Kram/Mari

    SvaraRadera
  26. Verkligen jätte fint du har det!

    SvaraRadera
  27. Wow, jag är så imponerad! Jättefint blev det! och vilka bilder! Magiskt ljuvliga! Bra gjort! :) KRAM

    SvaraRadera
  28. jättefin makeover! kanonfin bloggsida du har. jätteroligt att läsa och många fina tips!
    mvh Linda

    SvaraRadera
  29. Älskar de fina etiketterna du har, så stilrena och känslofyllda, ljuvligt!!! Ha en trevlig kväll!!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  30. Ja ni har verkligen gjort ett bra jobb där i köket och det blev så fint ! Kan inte tänka mig annat än att han är jätte nöjd eran vän !

    Kram Kram
    Carina

    SvaraRadera
  31. Hej Jordgubbar med mjölk!
    Måste fråga var ni har köpt den läckra disktrasan med text? Och den svarta (?) gardinkappan? Allt blev verkligen fint!
    Lotta

    SvaraRadera
  32. Tack snälla ni! Åh så kul vi hade och det är alltid roligt när man blir nöjd själv också!


    Det ljuva livet, hyllan är ett hemmabugge och satt redan i köket, brunbetsad, vi målade den!

    Mimmi, en matta vore på sin plats, det får Johnny köpa själv, ska tipsa honom!

    Sandra, tusen tack! Det skulle vara en dröm att få arbeta med inredning, någon gång kanske?!

    Mari, vad kul att du gillar mitt kök, tänkte faktiskt fota lite därifrån eller kanske filma?! framöver, det har skett en del förändringar!

    Lotta, disktrasan och diskborsten är köpta på Lagerhaus, gardinkappan i en lokal tygbutik, den är svart med vita konturer av vaser med blommor, tror inte det syntes riktigt! Jag sydde den själv, det är en fuskhissgardin med rundstav där nere.

    Kram M

    SvaraRadera
  33. Oj så bra de blev men du måste ju vara alldelesutmattad kom åfika hos mig på min blogg.

    Varsågod bordet är dukat!!

    SvaraRadera